Dejstvo je, da noben 4kolesnik ni narejen za extreme....s tem mislim za nenehno vožnjo po skalah ali blatu, ali pa po cesti.
Najbolj jim "godejo" mešani ciklusi, nenehna variacija hitrosti, gibanje šasije, amortizerjev, nihajk itd.
To najbolj ponazori dejstvo, da so delovni modeli (razen Cectek-a) vsi brez diferenciala zadaj.
Da niso namenjeni za na cesto, se vidi tudi po opremljenosti npr. plinski amortizerji z vsemi mogočimi možnimi nastavitvami...za asfalt je dovolj štanga in fedra. Potem so tu bead-lock-i...zakaj bi na asfaltu potreboval bead-lock-e...da ti ne sname gumu v ovinku?....inžinerji gotovo niso tako razmišljali...in še in še. In na drugi strani jih niso skonstruirali za nenhna plavanja v blatu do jaja. V glavnem so narejeni za vožnjo v vseh mogočih pogojih in premagovanju vseh mogočih ovir....vendar kot rečeno jim najbolj odgovarjajo spreminjajoči se ciklusi.
Vendar se ta segment izjemno hitro razvija in po moje je prihodnjost podobna kot pri motorjih. Sčasoma se bodo razvili modeli, ki bodo namenjeni bolj enolični uporabi...kot so npr. cestno hitrostni motorji, potovalni enduro, cross itd.itd.
Iz lanskoletne izkušnje potovanja po Balkanu pa lahko povem, da je tak način potovanja izjemen užitek, zaradi ergonomije kot pravi Lakl ,absolutno nenaporen in z izbrano mero zdrave pameti neobremenjujoč za motor.
Osebno sem obdobja blatnih kopeli prerasel in v kolikor je možno raje izberem obvoz (čeprav je včasih tehnično zahtevnejši), vendar peljem tudi čez še tako globoko blato brez zadržkov, če ni druge možnosti. Prav tako še vedno večino ciklusov vožnje opravim na terenu...vendar sem ugotovil, da je 4kolesnik zame idealno avanturistično, popotniško vozilo, ki mi nudi neomejene možnosti avanture...in se mi ob tem ni potrebno utrujati z razmišljanjem kakšna naj bo podlaga.
In tako spet pridemo do izbire gum. Delovni model z kramparcami na cesti...smrt za 4cikel (govorim vedno izključno za delovne modele)...na trgu pa je 90% takšnih gum. Če bi mi kdo pred leti, ko sem začel svojo pot v tem svetu pokazal Cerros-ke bi kozlal. Kot velika večina sem prisegal na kramp gume...ampak se tako podzavestno postavljaš v omejen položaj. Ceste se izogibaš kot hudič križa...zaradi obrabe in vibracij...in se tako pač omejuješ. Pa vendar sem po vseh letih in vseh kilometrih prišel do zaključka, da želim motor uporabljati za vožnjo...in to vsepovsod, brez znatnih omejitev. Seveda sem moral sprejeti neke kompromise a na srečo znatno manjše kot sem pričakoval in sem na koncu pristal na Cerros-skah...tudi po zaslugi in izkušnjah nekaterih članov tega foruma, ki so se pokazale kot (zame osebno) najboljša izbira. Presenetljivo dobro se obnesejo na terenu...seveda z pametjo v glavi in veliko izkušnjami...po drugi strani pa me ne boli glava, če je treba opraviti kak transfer po cesti, makadamu...tudi daljše ture. In tako sem dodal še zadnji kamnček v sestavljanki vozila, ki mi omogoča vse načine vožnje na vseh podlagah....predvsem pa brez znatnih omejitev.
Ampak kot je nekdo že napisal...hvala bogu za različne oblike, kubature, cenovne razrede in kvaliteto morojev in gum. Vsak najde nekaj zase in kot meni, da je za njega pravilno.
No...kaj se pač menimo....
